Blog Editor

My photo
VN800 Classic, JSB Bikers Pasir Gudang, Malaysia
KELAB BERMOTOSIKAL BERKUASA TINGGI JSB BIKERS

Info Ringkas Kelab JSB.

Salam Sejahtera....rakan rakan bikers semua..
Kelab Bermotosikal berkuasa tinggi JSB telah ditubuhkan pada tahun 2000 dimana pada masa itu kami hanya mempunyai ahli seramai 8 orang sahaja yang kebanyakannya adalah otai otai belaka..
Pada peringkat awal kami hanya mengunakan jentera berkuasa 175cc sahaja keluaran Modenas,
Sepanjang mengunakan jentera 175cc kami telah majalankan aktivity jelajah Johor sebanyak 3 kali dan Jelajah Pantai Timur sehingga ke Kuala Terengganu..
Kami juga telah menyertai perhimpunan Jaguh seMalaysia di Stadium Indra Mahkota, Kuantan pada tahun 2006,
Tidak ketingalan juga kami bersama BP hawk, jaguh kluang, jaguh mersing telah mengikuti perhimpunan jaguh kebangsaan di Stadium bukit Jalil sempena karnival Jom heboh..
JSB juga telah menganjurkan perhimpunan jaguh johor di Today Market walaupun keseluruhan jentera kami adalah 175cc
Menjelang tahun 2007 kebanyakan ahli ahli JSB telah menukar jentera 175cc mereka kepada jentera yang berkuasa min 500cc.
Sehingga kini keseluruhan ahli JSB telah memiliki jentera min 500cc dan aktif dalam mengikuti aktiviti aktiviti yang dianjurkan oleh kelab Motosikal yang lain..



Monday, May 24, 2010

Sebagai aktiviti MESTI mingguan JSB, kami akan menunggang motosikal setiap petang sabtu kedestinasi tertentu untuk memaskan enjin,kepada ahli JSB yang mempunyai kelapangan silalah bersama kami menikmati keindahan laluan E22 dengan tunggangan yang bersahaja sejauh 45km dari Pasir Gudang ke Senai.Sambil menikmati mee rebus diKUlai kita juga boleh memperbaiki cara penunggangan dan belajar selok belok pemanduan jentera berkuasa tinggi...

HIDUP JSB..